Regulamin

§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Platforma internetowa dostępna pod adresem internetowym www.rumi.pl prowadzony jest przez Usługodawcę: Niumi Sp. z o.o. z siedzibą w Wysogotowie (62-081), przy ul. Wierzbowej 31 wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001111810, posiadającą NIP 7812071933, REGON 528935963 2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie platformy internetowej Rumi. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
     
  2. Definicje:

2.1. DZIEŃ ROBOCZY – dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

2.2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Platformie Internetowej umożliwiający utworzenie Konta.

2.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

2.4. USŁUGOBIORCA lub UŻYTKOWNIK – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.

Użytkownik może być:

  • SPRZEDAJĄCYM, który wystawia przedmioty na sprzedaż (Przedmiot) w katalogu na naszej platformie Rumi (Katalog), i/lub 
  • KUPUJĄCYM, który ma prawo przeglądać, wyszukiwać i kupować Przedmioty pojedynczo lub w większej ilości od jednego sprzedającego w Katalogu, klikając guzik zakupu, podając swoje dane teleadresowe oraz dotyczące płatności i klikając przycisk „Zapłać” (TRANSAKCJA). 
  • KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. .
  • KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
  • PRZEDMIOT– dostępna na platformie internetowej rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą. Przedmiotem może być wyłącznie projekt wyprodukowany przez markę Niumi. 
  • REGULAMIN – niniejszy regulamin Platformy Internetowej Rumi
  • PLATFORMA INTERNETOWA – witryna internetowa z katalogiem przedmiotów wystawionych na sprzedaż Usługodawcy dostępna pod adresem internetowym: www.rumi.pl
  • SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.niumi.pl
  • USŁUGODAWCA – Niumi Sp. z o.o. z siedzibą w Wysogotowie (62-081), przy ul. Wierzbowa 31 wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001111810, posiadającej NIP 7812071933, REGON 528935963
  • UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Przedmiotu zawierana albo zawarta między Sprzedającym a Kupującym, za pośrednictwem Platformy Internetowej.
  • USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Platformy Internetowej.
  • USŁUGOBIORCA lub  UŻYTKOWNIK – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
  • USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta 
  • ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Użytkownika składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedającym

§2
USŁUGI ELEKTRONICZNE NA PLATFORMIE  INTERNETOWEJ

  1. Na platformie Internetowej dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia, Wystawienie przedmiotu na sprzedaż, Newsletter, Portfel Rumi, Wiadomości
  2. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Utwórz konto” . W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie następujących danych Usługobiorcy: adres poczty elektronicznej oraz hasło. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@niumi.pl lub też pisemnie na adres: Niumi Spółka z o.o. ul. Wierzbowa 31, 62-081 Wysogotowo. Klient dokonując rejestracji Konta oświadcza, że ma ukończone co najmniej 16 lat. Osobie, która nie ukończyła co najmniej 16 roku życia, nie przysługuje prawo do utworzenia Konta
  3. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem kliknięcia w danym ogłoszeniu guzika “Kup teraz”. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na platformie Internetowej po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola “Kupuję i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Platformy Internetowej). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Kupującego następujących danych: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących UMOWY SPRZEDAŻY: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.

  1. Newsletter – usługa polegającą na przesyłaniu informacji zawierających treści o tematyce mody, nowości i ofert Usługodawcy, w tym treści o charakterze handlowym, w szczególności dotyczących oferty produktów i świadczonych usług w formie listu elektronicznego za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej (dalej: „Newsletter”). Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Elementy graficzne i treści Usługi Newsletter stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych lub innych praw przysługujących Usługodawcy lub osobom trzecim i podlegają ochronie prawnej. W celu aktywacji Usługi Newsletter należy:
    1. zaakceptować Regulamin poprzez zaznaczenie pola checkbox przy komunikacie „Akceptuję regulamin usługi newsletter”,
    2. aktywować przycisk „Zapisz się”,
    3. posiadać aktywny adres poczty elektronicznej.

Użytkownik może w każdym momencie dezaktywować Usługę Newsletter, co jest równoznaczne z natychmiastowym wypowiedzeniem umowy o świadczenie Usługi Newsletter.

  1. Wystawienie przedmiotu na sprzedaż – usługa polegająca na umożliwieniu dodania Przedmiotu na sprzedaż na Platformie Internetowej, która będzie widoczna dla innych Użytkowników. Aby wystawić Przedmiot na sprzedaż należy zrobić i przesłać zdjęcie Przedmiotu, dodać opis (nie może być to kopia zdjęcia i opisu ze strony niumi.pl, zdjęcie i opis musi ukazywać faktyczny stan Przedmiotu, jego jakość i wygląd, w tym wszelkie wady oraz przeróbki). Wystawienie Przedmiotu w Katalogu i opublikowanie go w Witrynie oznacza oficjalne złożenie oferty sprzedaży, która może zostać zaakceptowana przez Kupującego. Sprzedający może wycofać swoje ogłoszenie w każdym momencie przed zakupem Przedmiotu przez Kupującego. 
  2. Portfel Rumi – Użytkownik może korzystać z elektronicznego portfela, który jest dostępny na platformie internetowej Rumi. Portfel można wykorzystywać do odbierania i przechowywania środków pieniężnych za sprzedany Przedmiot, zakupu Przedmiotu od Innego Użytkownika przy użyciu środków w Portfelu Rumi, zakupu Przedmiotu w Sklepie Internetowym pod adresem niumi.pl, przelania środków z Portfela Rumi na osobiste konto bankowe (Wypłata) oraz do  zakupu dodatkowych Usług dostępnych dla Sprzedających. 
  3. Wiadomości – usługa wysyłki Wiadomości służy do wymiany informacji między Użytkownikami w temacie danego Przedmiotu. Nieakceptowalne jest wysyłanie wiadomości, które mogą być uznane za szkodliwe, nieetyczne, niechciane, masowe. Zakazuje się wysyłania reklam oraz złośliwego oprogramowania.
  4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  5. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Platformy Internetowej w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  6. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Platformy Internetowej,(z wyłączeniem procedury reklamacji Przedmiotu) zgłaszanie problemów, kwestii spornych, innych pytań Usługobiorca może składać pisemnie na adres: Niumi Spółka z o.o.  z siedzibą w Wysogotowie, przy ul. Wierzbowa 31, 62-081 Wysogotowo lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@niumi.pl.
  7. Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  8. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

§3
PROFIL UŻYTKOWNIKA

  1. W celu założenia profilu Użytkownika należy zarejestrować swoje konto poprzez podanie swojego adresu e-mail oraz wybranie unikalnej nazwy Użytkownika i hasła.
  2.  
  3. Aby w poprawny sposób przejść weryfikację koniecznością będzie potwierdzenie swojej tożsamości poprzez dostarczenie skanu ważnego dokumentu tożsamości.
  4. Każdy Użytkownik może być w dowolnym momencie poproszony o dostarczenie dodatkowych informacji lub poprawienie nieprawidłowych lub niekompletnych informacji w celu weryfikacji Konta i działań zabezpieczających. W przypadku braku odpowiedzi na prośbę dodatkowej weryfikacji Konto Użytkownika może zostać dezaktywowane.
  5. Na jeden adres mailowy można utworzyć tylko jedno Konto Użytkownika.

§4
WARUNKI ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Użytkownik musi mieć prawo do przeniesienia własności Przedmiotu na Kupującego. Oprócz tego sprzedawany Przedmiot musi być marki Niumi.
  2. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień na Platformie Internetowej zgodnie z par. 2 pkt. 3 Regulaminu.
  3. Cena Przedmiotu, podana przez Sprzedającego, uwidoczniona na stronie Platformy Internetowej podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Przedmiotu będącego przedmiotem Zamówienia, a także Ochronie Kupującego, o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronie Platformy Internetowej  w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  4. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży na Platformie Internetowej za pomocą Formularza Zamówień:
  5. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Kupującym, a Sprzedającym następuje po uprzednim złożeniu przez Kupującego Formularza Zamówienia w witrynie danego Przedmiotu.
  6. Po złożeniu Zamówienia Sprzedający niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Usługodawcę Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedającego o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Kupującego powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Kupującym, a Sprzedającym.
  7. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Kupującemu treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Platformy Internetowej oraz (2) przesłanie Kupującemu wiadomości Newsletter. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Platformy Internetowej Usługodawcy.

§4
ZAKUP PRZEDMIOTU 

  1. W celu dokonania zakupu Przedmiotu z Katalogu należy:
  • kliknąć guzik “Kup teraz”
  • wybrać metodę płatności oraz opcję wysyłki, 
  • kliknąć przycisk “Kupuję i płacę” i dokonać płatności na stronie płatności
  1. Kupujący ma udostępnione następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
    • Płatność ze środków zgromadzonych w portfelu Rumi. Zostanie on automatycznie użyty jako główna metoda płatności, a jeśli środki nie wystarczą do dokonania zakupu, wtedy ukaże się możliwość dopłaty inną metodą płatności. 
    • Płatność za pośrednictwem usługi PayU 
    • Płatność kartą kredytową lub debetową
  1. Współpracujemy również z zewnętrznymi partnerami w celu przetwarzania płatności online za zakupy Przedmiotów lub innych Usług na naszej platformie, przetwarzanie wypłat z Portfela Rumi, przechowywania informacji dotyczących metod płatności. Oferujemy wsparcie Użytkownikom w korzystaniu z funkcji Portfela Rumi oraz usług dostawców przetwarzających płatności, jednak sami nie prowadzimy obsługi transakcji finansowych.
  2. Bezpieczne gromadzenie środków. Po dokonaniu zakupu, wszelkie wpłaty są kierowane na specjalnie zabezpieczony rachunek, kontrolowany przez dostawcę Portfela Rumi do zakończenia transakcji. Następnie, suma zakupu i wszelkie pokryte opłaty za wysyłkę, z wyjątkiem kosztu Przedpłaconej przesyłki, są przekazywane na Rachunek Sprzedającego w Portfelu Rumi.
  3. Bezpieczeństwo transakcji. Ważne jest, aby zapewnić dokładność danych płatniczych w celu zabezpieczenia transakcji dokonywanych na naszej platformie. W przeciwnym przypadku płatność może zostać unieważniona, a konieczne może być potwierdzenie, że dana metoda płatności należy do Użytkownika lub że dokonanie płatności zostało przez niego autoryzowane, zwłaszcza gdy zautomatyzowane systemy komputerowe mają podejrzenia kradzieży.
  4. Kontrola KYC – jest to procedura, która jest wymagana, aby w bezpieczny sposób mieć aktywny Portfel Rumi. Kontrola ma na celu przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i wspierania aktów terroryzmu. Wymagana jest dodatkowa weryfikacja tożsamości Użytkownika poprzez potwierdzenie tożsamości dostarczając aktualny skan dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy.
  5. Całkowity koszt transakcji obejmuje następujące opłaty, które ponosi Kupujący i które będą przechowywane na zabezpieczonym Rachunku:
  • cena przedmiotu podana przez Sprzedającego, 
  • koszt wysyłki
  • opłata za Pakiet ochronny Kupującego
  1. Pakiet Ochronny Kupującego jest to obowiązkowa (nie ma możliwości rezygnacji z niej na platformie internetowej Rumi) usługa świadczona przez Usługodawcę. Ochrona ma na celu zapewnienie zwrotu pieniędzy w przypadku zagubienia, uszkodzenia lub bardzo dużej niezgodności Przedmiotu z opisem. Kupujący może zwrócić się o pomoc do Biura Obsługi Klienta, który pomoże zrealizować zwrot zgodnie z naszą polityką zwrotów. W przypadku zgłoszenia przez Kupującego nieprawidłowości z danym zamówieniem płatność jest przechowywana na zabezpieczonym Rachunku do momentu rozstrzygnięcia sprawy i oznaczenia transakcji jako zakończonej. Informujemy, że Pakiet Ochronny Kupujących nie jest ubezpieczeniem ani usługą ochrony prawnej i stanowi dodatkową usługę do obowiązujących praw i gwarancji Użytkownika. 
  2. Po zrealizowaniu płatności Kupujący otrzyma aktualizację od przewoźnika, w której będzie powiadomienie kiedy Przedmiot zostanie dostarczony.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za Przedmiot oraz transakcję, który zostanie zakupiony drogą offline/poza platformą Rumi. Kupujący dokonuje takiej transakcji na własne ryzyko i nie jest wówczas objęty Pakietem Ochronnym.

§5
KOSZT, SPOSOBY I TERMIN WYSYŁKI PRZEDMIOTÓW

  1. Usługodawca zawiera umowy z przewoźnikami w celu transportu i dostarczenia zakupionego Przedmiotu.Wysyłkę zakupionych Przedmiotów realizuje się  przedpłacone etykiety wysyłkowe na Platformie internetowej Rumi podczas dokonywania Transakcji (dostarczaną przez Usługodawcę). Sprzedający musi użyć etykiety udostępnionej na Platformie Internetowej, aby wysłać Przedmiot w ciągu 5 dni roboczych od zakupu. Tak samo Kupujący w celu nadania zwrotu. Jeżeli Przedmiot nie zostanie wysłany Transakcja zostanie automatycznie anulowana.
  2. Informacje o wysokości opłaty każdy Użytkownik znajdzie w Formularzu Zamówienia, przed dokonaniem zakupu. Opłaty różnią się w zależności od wielkości paczki oraz przewoźnika.
  3. Użytkownik otrzyma informacje odnośnie statusu wysyłki i będzie miał możliwość jej śledzenia w oparciu o powiadomienia dostarczone przez przewoźnika. Platforma Internetowa Rumi nie ponosi odpowiedzialności za błędne, niekompletne, niedokładne informacje o śledzeniu przesyłki, które zapewnia przewoźnik. 
  4. Usługodawca ma prawo zmieniać przewoźników w dowolnym momencie. 
  5. Usługodawca nie jest przewoźnikiem i nie dostarcza usług przewozowych.
  6. W przypadku zniszczenia, zagubienia paczki z Przedmiotem należy niezwłoczenie powiadomić Usługodawcę i przesłać informacje na mail bok@niumi.pl, w celu rozpoczęcia weryfikacji zgłoszonej sprawy i zrealizowanie zwrotu środków dla Kupującego, który był objęty Pakietem Ochronnym. Sprzedający otrzyma od Usługodawcy odszkodowanie. Kwota odszkodowania będzie zależeć od przewoźnika, z którego usług korzystano 

§8
ZWROT ZAKUPIONEGO PRZEDMIOTU

  1. Kupujący może ubiegać się o zwrot środków w przypadku zagubionego, zniszczonego przedmiotu podczas wysyłki. 
  2. Kupujący może ubiegać się o zwrot środków za zakup Przedmiotu w przypadku gdy Przedmiot po rozpakowaniu jest niezgodny z opisem, lub podrobiony w ramach wykupionego Pakietu Ochronnego. Należy niezwłocznie powiadomić Usługodawcę i wysłać zgłoszenie na adres mailowy bok@niumi.pl w ciągu 2 dni od otrzymania przesyłki. Spowoduje to zawieszenie transakcji, a wpłacone środki będą przechowywane na zabezpieczonym Rachunku do czasu rozstrzygnięcia problemu. Jeżeli w przeciągu 2 dni od dostarczenia przesyłki Użytkownik nie zgłosi nam problemu to Transakcja zostanie automatycznie zakończona i środki zostaną wypłacone Sprzedającemu. 
  3. Jeżeli Sprzedający nie ustosunkuje się do zgłoszonej mu sprawy to decyzje w sprawie rozstrzygnięcia problemu podejmuje Usługodawca.
  4. W przypadku transakcji między nieprofesjonalistami przepisy prawa nie przewidują obowiązku oferowania przez  nieprofesjonalnego sprzedawcę prawa do odstąpienia od umowy. Niektórzy nieprofesjonalni sprzedawcy mogą  zdecydować się na  zaoferowanie możliwości zwrotu lub wymiany rzeczy informując o tym w części opisowej ogłoszenia. 

W przypadku transakcji między nieprofesjonalistami przepisy prawa nadają kupującemu prawa z rękojmi. Zobowiązanym w zakresie rękojmi dotyczącej sprzedawanych rzeczy jest Sprzedający, a nie Usługodawca. 

§11
RABAT ZA SPRZEDAŻ DLA UŻYTKOWNIKÓW 

  1. Każdy Użytkownik, który sprzeda Przedmiot na Platformie Internetowej Rumi otrzymuje jednorazowy rabat do wykorzystania na Stronie Internetowej niumi.pl
  2. Kod rabatowy Użytkownik otrzyma drogą mailową na adres podany podczas rejestracji.
  3. Skorzystanie z rabatu w sklepie online Niumi będzie możliwe jedynie po zalogowaniu na zarejestrowane konto.
  4. Rabat jest ważny przez 30 dni od daty otrzymania maila z kodem rabatowym.
  5. Rabatu nie można wykorzystać na przecenione już produkty.
  6. Każdemu zarejestrowanemu klientowi przysługuje wyłącznie jeden rabat w roku.

§13
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Zmiana Regulaminu:
    1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
    2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
    3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. ; dla Umów Sprzedaży zawartych z Klientami będącymi konsumentami – przepisy Ustawy i prawach konsumenta, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE)